A keresőmarketing az online marketing egyik legfontosabb eszköze, melynek célja, hogy az internetes keresőmotorokban (pl. Google, Bing) jobb helyezést érjen el egy adott weboldal vagy termék, és ezzel növelje a látogatottságot és az eladásokat. A keresőmarketing alapvetően két részből áll: az organikus (természetes) keresőoptimalizálásból (SEO) és a fizetett keresőhirdetésekből (PPC).
Az organikus keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a keresőtalálatokban, amikor valaki az adott kulcsszót keresi. Ehhez olyan technikákat alkalmaznak, mint a kulcsszóelemzés, a tartalom optimalizálása, a linkek építése és a weboldal technikai kialakítása.
A fizetett keresőhirdetésekkel pedig azonnali látogatottságot lehet elérni, hiszen az adott hirdetést azonnal megjeleníti a keresőmotor, amikor valaki az adott kulcsszót keresi. A keresőhirdetéseknek általában az aukciós modell az ára, azaz a legtöbbet kínáló hirdetőnek jelenik meg az adott kulcsszóra vonatkozó hirdetése.
A keresőmarketing tehát elengedhetetlen az online jelenlét építéséhez és az online értékesítéshez. A kulcsszó sűrűség szempontjából fontos, hogy az adott kulcsszót ne csak a weboldal tartalmában, hanem a meta tagokban, a címekben, a képfájlok nevében és az URL-ekben is megjelenítse a weboldal, hogy minél nagyobb eséllyel kerüljön a keresőmotorok találati listájának élére.
Az organikus keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalak minél jobb helyezést érjenek el a keresőtalálatokban, amikor valaki az adott kulcsszót keresi. Ehhez olyan technikákat alkalmaznak, mint a kulcsszóelemzés, a tartalom optimalizálása, a linkek építése és a weboldal technikai kialakítása.
A fizetett keresőhirdetésekkel pedig azonnali látogatottságot lehet elérni, hiszen az adott hirdetést azonnal megjeleníti a keresőmotor, amikor valaki az adott kulcsszót keresi. A keresőhirdetéseknek általában az aukciós modell az ára, azaz a legtöbbet kínáló hirdetőnek jelenik meg az adott kulcsszóra vonatkozó hirdetése.
A keresőmarketing tehát elengedhetetlen az online jelenlét építéséhez és az online értékesítéshez. A kulcsszó sűrűség szempontjából fontos, hogy az adott kulcsszót ne csak a weboldal tartalmában, hanem a meta tagokban, a címekben, a képfájlok nevében és az URL-ekben is megjelenítse a weboldal, hogy minél nagyobb eséllyel kerüljön a keresőmotorok találati listájának élére.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése